Zdrowy Kregosłup

Zestaw "Zdrowy kręgosłup" dedykowany jest dla osób mających problemy bólowe w obrębie kręgosłupa. Jeśli nie masz dolegliwości bólowych, czyli należysz do 6% populacj mów wszystkim jak żyjesz, co jesz i zarażaj innych szczęściem. Jeśli na skutek bólu masz problem z poruszaniem się, to nie wystarczy leczenie przeciwbólowe. Przyczyną bólu kręgosłupa może być uszkodzenie lub zaburzenia funkcjonowania układu kostnego i tkanek miękkich, a także układu nerwowego lub naczyniowego. Ból kręgosłupa może przybierać zarówno formę sporadyczną – napadową ostrą, jak również przewlekłą, stanowiąc poważny problem w życiu codziennym.

Coraz częściej mówi się o tym, że wpływ na szybkie powstawanie zmian zwyrodnieniowych kręgosłupa i innych stawów ma dieta. To, co jemy wpływa m.in na gospodarkę wodną i ilość białka w organizmie. Brak wody i nadmiar białka mogą dawać objawy dehydratacji oraz „przebiałczenie”Pamiętajmy, że człowiek składa się w 80% z wody, a krążek międzykręgowy, tzw. dysk w prawie 90%. Dehydratacja może być efektem zaburzeń gospodarki wodnej- np. zmian hormonalnych, a także stylem życia. Co ciekawe zarówno zbyt sportowy tryb życia, jak i za mało aktywny styl życia będą dawały takie same efekty w postaci powstawania zmian zwyrodnieniowych.

Nasz zestaw zabiegów na 60 min

Masaż i ćwiczenia indywidualne - 30 min

Zabiegi - 30 min

- elektroterapia

- ultradźwięki

- terapia łączona (ultradźwięki + prąd)

- hydroterapia (kąpiel wirowa)

*realizowane są zabiegi wskazane przez fizjoterapeutę po diagnozie.

Jak leczymy?

1. Diagnoza

W pierwszej kolejności przeprowadzamy szczegółowy wywiad z pacjentem, w oparciu o  protokół diagnostyczny, odrębny dla każdego odcinka kręgosłupa oraz dla kończyn. Następnie przeprowadzamy testy ruchowe. Wprawiamy w ruch każdy odcinek kręgosłupa, by pacjent mógł określić, z którego dokładnie miejsca pochodzi ból. Dokładny obraz choroby pozwala przypisać pacjenta do jednego z trzech zespołów zaburzeń kręgosłupa:

• zespół strukturalny dotyczy zmian w obrębie tzw. dysku. Jak wynika z badań w 90 procentach przypadków sprawcą kłopotów z kręgosłupem jest właśnie krążek międzykręgowy. Jeśli jego struktury zostaną uszkodzone, dochodzi do ich przemieszczania się z każdym ruchem bądź zmianą pozycji ciała. Tego typu zaburzenie cechuje się różnorodnymi objawami (m.in. promieniujące bóle od kręgosłupa wzdłuż kończyn, zaburzenia czucia, drętwienie i mrowienie);
  • zespół dysfunkcyjny dotyczy mechanicznych uszkodzeń w obrębie tkanek kręgosłupa, które mogą być spowodowane m.in. raptownym zgięciem tułowia lub podniesieniem ciężkiego przedmiotu w pochylonej pozycji. Tego typu zaburzenia powodują ból niestały, miejscowy w obrębie uszkodzonych tkanek;
  • zespół posturalny dotyczy utraty elastyczności i prawidłowej ruchomości kręgosłupa, do czego przyczynia się przyjmowanie nieprawidłowych pozycji ciała. Dotyczy to szczególnie osób, które nie są aktywne fizycznie, pracują przez wiele godzin w pozycji siedzącej i czują nieokreślone bóle pleców (zwykle niestały, w końcowym zakresie ruchu przeciążającego), najczęściej w odcinku piersiowym kręgosłupa;
  1. Dobór odpowiedniej techniki leczniczej

Kolejnym etapem jest dobór odpowiedniej techniki leczniczej i nauka pacjenta prawidłowego jej wykonywania. W przypadku przesunięcia się dysku, badanie pozwala ustalić kierunek przemieszczenia uszkodzonych tkanek. Dzięki temu terapeuta może ustalić, jakim ruchem należy wprowadzić na swoje miejsce przemieszczone, uszkodzone tkanki krążka. Tych ruchów uczy się także pacjenta, dzięki temu będzie on mógł samodzielnie radzić sobie z bólem w domu, bez niczyjej pomocy. Ponadto terapeuta ustala także kierunek ruchu zaostrzający ból, dzięki czemu może zalecić choremu, by unikał jego wykonywania.

U pacjentów z mechanicznymi uszkodzeniami w obrębie tkanek kręgosłupa wykonuje się ruchy przeciwne względem tych, które wywołał uszkodzenie, zgodnie z zasadą odwracania mechanizmu urazu.

U osób z zespołem posturalnym wykonywane są ćwiczenia, które stopniowo usuną istniejące ograniczenia ruchomości i ułatwią kształtowanie się prawidłowej postawy oraz jej utrzymanie.

Ponadto terapeuta uczy chorego innego niż dotąd wykonywania codziennych czynności. Na przykład pokazuje, jak nakładać skarpetki czy buty, gdy pochylanie się wywołuje gwałtowny ból, w jaki sposób siedzieć, gdy dłuższe pozostawanie w tej pozycji także nasila objawy, w jaki sposób wstać z łóżka, by nie powodować bólu kręgosłupa itp. Dzięki temu pacjent może dbać o to, by w przyszłości unikać przeciążeń.

1. Działania profilaktyczne

Konieczne są także działania profilaktyczne, które mają uchronić przed ponownym rozwojem bólu. Dlatego po zakończeniu leczenia dalej należy systematycznie wykonywać opanowane wcześniej ćwiczenia, ale znacznie rzadziej (na przykład tylko rano i wieczorem).

Cena zestawu zabiegów 60 min - 99 PLN 110 PLN

Pakiet 5 zabiegów - 450 PLN 495 PLN